پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5545
-
الف
+

اختصاصی: سفر به «سال‌های مشروطه» در آی‌فیلم

مجموعه تلویزیونی «سال‌های مشروطه» روی آنتن شبکه بین‌المللی آی‌فیلم می‌رود.

مجموعه تلویزیونی «سال‌های مشروطه» روی آنتن شبکه بین‌المللی آی‌فیلم می‌رود.

به گزارش آی‌فیلم، سریال «سال‌های مشروطه» به کارگردانی محمدرضا ورزی از چهارشنبه ۲9 آذرماه از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. «سال‌های مشروطه» از ابتدای سلطنت ناصرالدین شاه و زمان صدارت میرزاتقی‌خان (امیركبیر) تا انقلاب مشروطه را به تصویر می‌كشد.

با مرگ محمدشاه قاجار، پسرش ناصرالدین شاه به سلطنت می‌رسد و در این زمان امیرکبیر صدارت را به عهده می‌گیرد. پس از ازدواج امیرکبیر با خواهر شاه، مهد علیا، مادر شاه با همکاری میرزا آقاخان نوری که دست‌نشانده انگلیسی‌هاست شاه را ترغیب به کشتن امیرکبیر می‌کند. امینه که خدمتکار خانه مهد علیا بوده به همسری شاه درمی‌آید و اصلان که از عشقش ناکام می‌ماند به عنوان اعتمادالحرم به شاه نزدیک می‌شود. در این میان جریان تحریم تنباکو، به دار کشیدن شیخ فضل‌الله نوری و مشروطه خواهان، قتل امیرکبیر در فین کاشان، ترور شاه توسط میرزا رضای کرمانی، به سلطنت رسیدن مظفرالدین شاه و سپس محمدعلی شاه، قیام ستارخان و به سلطنت رسیدن احمدشاه رخ می‌دهد.

این سریال به تهیه‌کنندگی علی لدنی سال 1388 تولید شده و از جمله بازیگران آن می‌توان به محمد صادقی، آزیتا حاجیان، اکبر عبدی، ایرج راد، تینا پاکروان، جمشید جهان‌زاده، جمشید مشایخی، چنگیز وثوقی، حسام نواب صفوی، داریوش کاردان، رضا رویگری، محمد مطیع، محمدرضا شریفی‌نیا، یوسف صیادی، زهیر یاری و سعید شیخ‌زاده اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، سریال «سال‌های مشروطه» از چهارشنبه ۲9 آذرماه، هر شب ساعت ۲3:۰۰ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و بازپخش آن نیز در ساعت‌های 7:۰۰ صبح و ۱5:۰۰ روز بعد روی آنتن خواهد رفت.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر